tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag



Idag är det Alla hjärtans dag och detta är ju dagen då den oskrivna regeln att man ska mysa och uppvakta sin käraste lite extra ska uppmärksammas. Egentligen borde man fira denna dagen varje dag och inte bara för att det är Alla hjärtans dag. Alla förtjänar extra uppvaktning oftare än bara en dag om året, tycker iaf jag.

Denna dagen innehåller tyvärr inte den romantiken som jag och min gubbe hade hoppats på, han har nämligen gått och blivit sjuk. Jag sa till honom redan igår att vi inte behöver köpa en massa saker till varandra och göra denna dagen till någon stor grej, bara vi får vara med varandra så skulle åtminstone jag bli mer än nöjd. Men... Jag kunde ändå inte låta bli att skämma bort honom med både rosor, choklad- och geléhjärtan samt Ben&Jerry glass och halstabletter för hans onda hals. När jag såg hur glad han blev så blev jag helt varm i kroppen. 

Jag skulle verkligen kunna göra allt för Olle alltså! Han är allt jag någonsin har önskat mig fast han kan reta gallfeber på mig ibland. ;) Men efter över fyra år tillsammans så är det oundvikligt att irritera varandra ibland. Detta blir vår femte Alla hjärtans dag tillsammans och jag hoppas förstås att det blir många fler! Utan Olle vill jag verkligen inte vara för så mycket som jag älskar honom har jag aldrig älskat någon, aldrig. Inga ord eller handlingar kan beskriva hur mycket han betyder för mig. Han är inte bara min sambo och fästman (oj vad vuxet det lät!) för han är även min bästa vän, hur klyschigt det än låter. Olle, om du läser detta så vill jag att du ska veta att du är det bästa som har hänt mig och jag älskar dig något vansinnigt mycket! Du har lyft mig när jag har varit på botten och gjort mig starkare än någonsin. Jag hoppas innerligt att det alltid kommer vara du och jag. Puss på dig!

Ikväll ska jag sitta och skriva klart mitt arbete som ska vara inlämnat senast imorgon, kul. Men lite mys ska jag hinna med, det har jag redan bestämt. I värsta fall får jag göra arbetet helt klart imorgon och skicka in det då. Jag har ju till 23.59 på mig imorgon trots allt. ;)

Ha en mysig Alla hjärtans dag allihopa!
Oavsett om ni firar den själva, med föräldrar, vänner eller med er pojk- eller flickvän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar