söndag 12 februari 2012

Huvudvärk

Denna natten bjöd inte på så mycket sömn heller... Eddie väckte mig två timmar efter att jag hade somnat för att han behövde gå ut, så vi traskade ut så han fick göra det han behövde. Snacka om att man fick en chock när man steg utanför dörren - det var så mycket snö! När vi kom in så hoppade jag i säng direkt men jag hann inte somna förrän Eddie började gnälla igen så det var bara att gå upp och gå ut ännu en gång, fast denna gången fick Rocky också följa med så han kunde göra sitt också.

När vi kom in andra gången så var jag jättepigg så det var ingen mening att fightas med John Blund. Så jag gjorde lite frukost till mig själv istället och satt och tittade lite på tv med hundarna som sällskap. Dock kände jag ganska snabbt att John Blund höll på att anlända så jag kröp ner under täcket i sängen lika snabbt igen nästan och somnade.

När jag sen vaknade så hade jag huvudvärk utav bara fan och den infinner sig tyvärr fortfarande. Men vad hjälper det när man har hund, dom måste ut ändå. Så jag lastade in hundarna i bilen och körde till basebollplanen där dom fick springa runt och leka i snön och jag kastade lite snöbollar som dom fick jaga. Eddie var överraskande taggad på det! När man kastar bollar åt honom så är inte det alls lika roligt som det är med snöbollar. Konstigt... Nu ligger gossarna här på golvet helt klubbade efter allt lekande och jag sitter här med huvudvärken som enda sällskap denna eftermiddag.

Idag kommer Olle hem från Linköping så jag tänkte städa och göra lite fint här innan han kommer samt laga lite mat som är färdig när han kliver genom dörren här hemma ikväll. Snäll tjej - jadå! Chilimarinerad fläskfilé med potatisgratäng och sås står det på menyn idag och fanken vad gott det ska bli.


Att hoppa efter en pinne är det bästa som finns!

Mys på Kjugekull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar