fredag 10 februari 2012

Ensam helg...

Denna helgen kommer jag vara hemma helt själv med hundarna... 

Olles vän Robban fyllde 25 igår och ska ha födelsedagsfest denna helgen och självklart skulle Olle åka upp till Linköping för att fira honom. Festen ska inte äga rum förrän imorgon men Olle åkte upp redan idag för att spendera så mycket tid med Robban som möjligt eftersom att dom inte ses så ofta. Dessutom har Olle aldrig varit uppe hos Robban sen han flyttade till upp dit för 4-5 år sen. Jag var också bjuden men jag kände att jag inte ville lämna bort hundarna en helg till, det är för mycket begärt tycker jag. Det är det negativa med att ha hund/hundar - att man inte kan komma och gå som man vill. Men jag skulle aldrig kunna byta bort dom mot någonting! Aldrig!

Idag har jag inte gjort så värst många knop. Olle väckte mig vid halv nio-nio eftersom att han ville se mig lite innan han skulle ta tåget till Linköping. Vi åt frukost tillsammans och sen pussade jag honom hejdå. Efter det så slappade jag i soffan ett tag innan jag lastade in hundarna i bilen och körde ut mot Lister för att möta upp Björn på Stiby för att gå en runda med hundarna där. Det slutade med att vi gick en runda på ca en timme och bara snackade en massa skit. Det var precis vad jag behövde kände jag! När jag kom in till Sölvesborg igen så körde jag direkt till affären för att köpa lite gott till kvällen och här sitter jag nu och tittar på Gaygalan på fyran.

Kvällen går, som de flesta säkert hade tyckt, i tråkiga tecken. Det kommer inte hända ett skit och här sitter jag helt ensam, men jag klagar inte för det. Oftast tycker jag att det är skönt att vara själv, inte behöva säga något, bara vara. Så känner jag idag.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar