lördag 11 februari 2012

Vilken dag...

Idag har jag varit allt annat än pigg eftersom att natten inte innehöll dom timmar sömn som jag egentligen skulle fått. Så efter dom konsekvenserna så kändes det som att jag såg ut som en påse med skit i ansiktet när jag vaknade. När jag tittade mig i spegeln så insåg jag att det inte alls var långt ifrån - hej dålig hy!

För att försöka piggna till lite så började jag städa undan här hemma samt tvätta eftersom det såg ut som ett bomdnedslag utan dess like. Efter det bestämde jag mig för att köra ut till Lister och gå en promenad med hundarna på Stiby igen fast denna gången höll mamma mig sällskap.

När jag brukar gå på Stiby med hundarna så går jag oftast i en allé där nästan inga andra går så att hundarna kan gå lösa, det blir mycket smidigare så. Men idag gjorde jag ett undantag och valde att gå inne i naturreservatet med hundarna kopplade för att det skulle bli lite omväxling och för att mamma blir hypernervös om vi får möte när Rocky och Eddie inte är kopplade. Promenaden gick bra men på vägen tillbaka till bilen så kom det ett äldre par med sina två hundar som gick lösa och som självklart fick syn på oss och kommer springandes mot mig och Rocky. Rocky är av någon anledning inte så förtjust i vissa hundar och skäller väldigt gärna (pinsamt!) så jag trodde att helvetet skulle bryta loss när hunden kom emot oss. Jag skrek "KOPPLA ERA HUNDAR!!!" för att det inte skulle hända något men hunden hann likt förbannat komma ända fram. Jag höll Rocky hårt som attan men han satt fint, gnydde och viftade på svansen! Det verkade som att han ville fram och hälsa. Snacka om att jag blev förvånad och glad för att slippa, det annars vanliga, skällandet! Eddie däremot skällde till två gånger, men helt ärligt så tror jag att han inte vet vad han sysslar med. Han skäller bara för att och för att han är van vid att Rocky också gör det i vanliga fall.

Däremot fick Rocky ett ryck i bilen när han såg en svart cocker spaniel och började skälla som satan så att ägaren till den hunden sa "tänk om den hunden hade varit utanför bilen, fy fan!" och pekade mot min bil varpå jag kontrade med "jo... dom brukar säga det". Vid dom tillfällena skäms jag ögonen ur mig för Rockys beteende. Just för att det är en Rottweiler också så blir det ju inte bättre heller eftersom att folk är så jävla fördomsfulla, vilket kan reta gallfeber på mig. Men anledningen till hans ryck tror jag beror på att han kanske trodde att det var vår grannes hund eftersom att den ser exakt likadan ut. Vår granne kommer vi absolut inte överens med och våra hundar skäller ALLTID på varandra så fort vi springer på varandra ute, vilket har skapat rivalitet mellan oss för grannen tror att våra hundar är blodtörstiga bestar. Men om det var därför Rocky skällde denna gången vet jag inte, det är bara spekulationer.

När jag kom hem med gossarna igen så var det slapp på soffan som gällde ett tag innan det var dags att göra sig i ordning inför bion som jag, Ida och Eme skulle gå på. En gång i Phuket var filmen som gällde för kvällen och den var helt klart sevärd. I vanliga fall brukar jag ha lite svårt för Peter Magnusson och David Hellenius men i denna filmen var dom helt okej faktiskt.

Nu känner jag att det är dags att avsluta inlägget innan det blir alltför långt!
Det är dags för den sista kissrundan för hundarna och sen är det sängen som gäller.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar