måndag 13 februari 2012

Jävla tjejmage

Ingen var nog så glad som jag var igår när Olle kom hem! Det var en otrolig lättnad för denna helgen har nästan varit allt annat än bra för min del. Nu får jag hoppas på att han inte åker iväg inom en snar framtid igen, haha.

Denna dagen började inte alls bra! Jag vaknade av att jag hade den sjukaste mensvärken, det var så pass illa att jag ville gå och spy faktiskt. Inte nog med det så la jag märke till att det var väldigt ljust ute. Visst, vi går mot ljusare tider nu men så snabbt skiftar det ju inte...? Jag tittade på klockan och insåg att jag hade försovit mig med en timme. Dock så gjorde det ingenting för jag bestämde mig för att sjukanmäla mig eftersom att denna vansinniga mensvärken och illamåendet inte vill lägga sig. Jag kan räkna på min ena hand hur många gånger jag har varit hemma från skola eller jobb pga detta. Det blir soffläge tills det har gått över. Om någon har ett hett tips om hur man kan motverka mensvärk när tabletter inte hjälper så är all information välkommet!

Vad händer annars idag då? Jag ska börja skriva och förhoppningsvis slutföra och skicka in mitt arbete om rehabilitering för en person med sjukdomen MS. Arbetet ska inte vara inlämnat förrän på onsdag och jag har haft hela helgen på mig med detta arbetet eftersom att vi fick uppgiften i torsdags. Men vem vill sätta sig och arbeta på en helg? Nej, inte jag iaf. Så jag har idag och imorgon på mig. Dock hade det varit skönast att bli färdig idag utifall det kommer fler arbeten dom här dagarna. Jag hatar verkligen att hamna efter i skolan!

Annars blir det bara en lugn dag med min karl och hundarna och det är inte helt fel!


Lite såhär känns det idag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar